Nail Polish Café

Körömlakkok minden mennyiségben. Egy virtuális kávézó lakkmániásoknak.

Kategóriák

Friss topikok

Címkék

a-england (1) anny (2) boulevard (1) catrice (1) china glaze (1) claires (1) dance legend (3) dupe (1) egyéb (4) ezüst (1) fehér (1) fekete (1) glitter (4) golden rose (1) holo (3) kék (4) körömápoás (1) lila (2) lovely (1) manhattan (2) nail art (5) narancsárga (2) neon (1) opi (1) rimmel (1) rózsaszín (3) sand (3) skittlette (1) szett (1) teszt (5) webbolt (2) zöld (2) Címkefelhő

follow me

Follow on Bloglovinfacebook-icon.jpg

Körömlakk tárolás, avagy a lakkpolc

2014.04.13. 15:00 :: _sheera_

lakkpolc

Egy jó darabig kis műanyag kosarakban tároltam a lakkjaimat, viszont mivel így nem voltak túl átláthatóak, elkezdtem gondolkodni rajta, hogy valami jobb módszer kéne. Mikor elkezdtem keresgélni a neten, találtam egy csomó videót, hogy hogyan készíts magadnak lakkos polcot. Azonnal egyértelmű volt, hogy ilyen nekem is kell.

 Sajnos nem fényképeztem a készítése közben, de nagyon jó videókat lehet találni a YouTube-on. Az enyémhez egyébként talán ez áll a legközelebb.

Azt mindenképp érdemes megemlíteni, hogy sokkal több munka volt, mint arra én akár a videók alapján számítottam volna. Három napig csináltuk ketten apukámmal, sőt, a végén még az unokanővérem is besegített.

Az interneten többnyire álló polcokat láthattok. Az enyém azért lett fekvő, mert az íróasztalom, és a fölötte lévő polc közé be kellett férnie. Pont ezért komoly fejtörést okozott, hogy pontosan mekkora is legyen a polc. Ehhez először lemértem a jelenlegi lakkállományomat minden irányban, így megkaptam a minimális mélységi (3,5 cm) és magassági (~10 cm) követelményeket, illetve hogy hány méter lakkom is van, ha egymás mellé rakom őket (kb. 4 m). Viszont mivel szűkös volt a hely, és minél több lakkot szerettem volna rakni a polcra, ezért egyrészt szélesebb lett (eredetileg asztal szélességűre szerettem volna, de végül az íróasztalomon fennálló teljes szabad szélességet, azaz 1, 25 m-t elfoglalja), másrészt optimalizálnom kellett a polcok magasságágát. Ez azt jelenti, hogy rengeteget gondolkoztam azon, hogy milyen magassági osztályokba soroljam a lakkokat, hogy a legtöbb polcot lehessen csinálni. Így végül egyre növekvő polctávolságokkal készült a polc, a legfelső 8 cm, majd 9, 10 és végül 11 cm magasak. Ezen kívül a legfelső polcra is kerülhetnek lakkok, amit jelenleg a körömlakklemosók, fedőlakkok és macskák uralnak. A polc végül 7 cm mély lett, így szükség esetén két sorban is elférnek a lakkok. Ez egyébként látszik is fölül, ahol a ritkán használt lakkokat egymás mögé raktam.

lakkpolc

Miután nagy nehezen sikerült eldönteni, hogy mekkora is legyen a polc, és az anyagokat is megvettük, már csak a kivitelezés volt hátra. Először is méretre vágtuk a faanyagot, majd a polc oldallapját megfúrtuk a csavaroknak. Ezután lecsiszoltunk mindent, majd ráragasztottuk a polcokra a peremet, ami egy 5 mm x 5 mm-es lécből készült. Ezután lelakkoztunk mindent három rétegben, a lakkrétegek között pedig szintén csiszoltunk. Mikor a lakk megszáradt, összecsavaroztuk a polcot, majd rácsavaroztuk a hátlapját, végül pedig a kis rögzítőket csavaroztuk rá. Szépen becsomagoltuk, és beraktuk az autóba.

Az albérletben a barátom szerelte föl a polcot. Egyébként a polc tényleg az asztalon áll, csak kidőlés ellen van a falhoz rögzítve. Annyira szuperül sikerült, hogy még az ilyenekre teljesen immúnis fiúk is elismerik, hogy milyen jól néz ki.

Ez jó hosszúra sikerült, de remélem, hogy talán segít, ha valaki szeretne hasonlót, és nem kell lemérnie az összes körömlakkját sem ;) A végére pedig még tartogatok egy-két közeli képet. Szerettem volna több képet rakni ebbe a bejegyzésbe, de sajnos borzasztó nehéz fotózni a polcot, mivel sose süt rá a nap. Ez viszont abból a szempontból nagyon jó, hogy állítólag a napfény amúgy sem tesz jót a lakkoknak, úgyhogy erre is érdemes figyelni.

lakkok

lakkok

 

Szólj hozzá!

Címkék: egyéb

A bejegyzés trackback címe:

https://nailpolishcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr156023269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása